Home » Archives by category » Musuck (Page 3)

Lucifer’s Hammer – The Trip (WTF Do You Want? Dark Fantasy Metal)

\ \ \ \

Lucifer’s Hammer – The Trip (WTF Do You Want? Dark Fantasy Metal)

  This is such a pleasant release. I’m not sure how else to begin except by saying WTF do you want? Take a band from Chile, which named themselves after a Larry Niven book (and were not the first to do it), toss in fantasy, sci-fi generalities, and old school heavy metal, and you get […]

Gorgon – Traditio Satanae (Black Punk or Something)

\ \ \ \ \ \

Gorgon – Traditio Satanae (Black Punk or Something)

  The modern French vein of post-black metal has been a personal favorite of mine for some years, which has sadly led me to ignore much of the classic coming out of France simply out of habit. Gorgon has been in the scene since black metal became a “thing” back in the early 1990s, and […]

Casket – Urn (It’s in the Details Death Metal)

\ \ \

Casket – Urn (It’s in the Details Death Metal)

  Here we have a seasoned band adjusted to the level of “very.” In death metal that means one of two things. One, you never learned how to deviate and develop, or two, you tried but failed to grasp modern death metal’s current trends and just sound geriatric. Germany’s Casket, to our delight, are neither […]

Awaketh – S/T (OMG It’s Raw Black Metal)

\ \

Awaketh – S/T (OMG It’s Raw Black Metal)

  I normally veer off the path of comp releases. I get it, vltra rariade demo tapes are hard to legit come by without bootlegging from a YouTube MP3 download, but do we really need that stuff repressed in any format? Sometimes, I guess, but to make it tasty you need to toss in some […]

Sadistik Forest – Obscure Old Remains (Blasphemic Destruction Metal)

\ \ \ \

Sadistik Forest – Obscure Old Remains (Blasphemic Destruction Metal)

  Oooooo those lovely Finns do it again with a touch of blasphemy, with a touch of spite, with a touch of… I mean not these guys in particular, just like any metal band from that country practically. Sadistik Forest has technically been around for some time, but didn’t hit full stride until about ten […]

Morbid Breath – In the Hand of the Reaper (Fooking Death Thrash)

\ \ \

Morbid Breath – In the Hand of the Reaper (Fooking Death Thrash)

  Oh yeah we got some death thrash here with fooking dragons, fooking castles, fooking crumbling stairs, fooking medieval torture devices, fooking lightning, and yeah even a fooking grim reaper crowning all of it with a fooking scythe. And being that Morbid Breath is also from fooking Sweden, you can anticipate that In the Hand […]

Anatomia – Corporeal Torment (Dismal Slow Death Metal)

\ \ \ \

Anatomia – Corporeal Torment (Dismal Slow Death Metal)

  Here’s a time where I agree with the band beyond any calculable percentages. Dismal slow death metal. Damn, that covers it. Japan’s Anatomia have been in the scene for almost twenty years now, but their full-length output is rather small in comparison to their variety of demo, EP, and especially split appearances. That seems […]

Sněť – Mokvání V Okovech (Mildewed Death Metal)

\ \ \ \

Sněť – Mokvání V Okovech (Mildewed Death Metal)

  Lol what a great name for a band. Czechia’s Sněť, which means “Mildew,” are true to their chosen title, saturated in water and stained black from years of being in a basement. That’s exactly how Mokvání V Okovech sounds, and there is little else you need for reference before you just hit start already, […]

Dødsferd – Skotos (It’s Greek Black Metal)

\ \ \

Dødsferd – Skotos (It’s Greek Black Metal)

  Hey, it’s Greek black metal! I’m not sure what else I can say beyond that but let’s give it a try. Dødsferd is one of Greece’s oldest black metal acts, and by virtue of that fact alone they already deserve to be at the front of the cavalry charge into the riff blizzard we […]

Kryptik Mutation – Pulle from the Pit (Clearly Brutal Death Metal)

\ \ \ \

Kryptik Mutation – Pulle from the Pit (Clearly Brutal Death Metal)

  Oh damn we got a monster cover here whooo. Also impalement. Through an eye. Why is this happening and what does it mean? It doesn’t matter, folks, because this is Kryptik Mutation! They’re not here for the sake of clarity, unless you specifically mean brutal death metal with a legible logo. They’re absolutely clear […]